понеділок, 7 вересня 2015 р.

Про проведення конкурсу шкільних проектів із усної історії «Повсякденне життя в СРСР у період 1980 – 1991 роках»

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників доводить до вашого відома, що Чеська громадська організація Асоціація з міжнародних питань (АМО) оголошує про проведення конкурсу шкільних проектів для вчителів історії і суспільних дисциплін «Повсякденне життя в СРСР у період 1980 – 1991 роках». Конкурс проводиться між реалізованими проектами «Oral history». Теми проектів пропонуються організаторами.
На конкурс будуть прийматися проекти, усні історичні інтерв’ю, які були реалізовані вперше і виконані за методикою «Oral history». Необхідна методична підтримка для реалізації проекту є на сайті www.ustnayaistoriya.info  у розділі «Усна історія» і також у методичному посібнику «Жива історія. Метод усної історії в школі».
Мета конкурсу – вивчення новітньої історії з точки зору мультиперспективності. У ході проекту учні навчаться формулювати питання, робити інтерв’ю, аналізувати його, бачити поле для дискусій. Реалізація проекту допоможе усвідомити, що історію завжди хтось проживає, має інший досвід і згідно з цим досвідом він інтерпретує події.
Шість кураторів кращих проектів, які будуть вибиратися журі, візьмуть участь в освітній поїздці до Чеської Республіки. Витрати оплачує організатор, АМО. Під час поїздки учасники отримають можливість глибше познайомитися з вивченням новітньої історії в Чеській Республіці.
Терміни реалізації конкурсу:
·     Реєстрація шкіл та вчителів: до 30 вересня 2015 року.
·     Подача проектів на конкурс: до 15 листопада 2015 року.
Увага! Реєстрація на конкурс в on-line режимі на сайті http://www.ustnayaistoriya.info/?page_id=1547
Питання проекту мають стосуватися наступних тем:
·   Політичний досвід у 80-х і на початку 90-х років (заангажованість (не) довіра режиму, дитячі, молодіжні та комуністичні організації, очікування, поява неформальних громадських об’єднань, політичних партій і рухів, серпневий путч 1991 року, проголошення незалежності України);
·   Сім’я і побут (як проводили вільний час (дозвілля), дачники, одяг, мода, засоби гігієни, харчування, економіка дефіциту (черги, блат), відносини у сім’ї);
·  Молодіжна субкультура ( андерґраундна музика, література, неформальні молодіжні об’єднання, хіппі, панки, рокери і тощо);
·   Подорожі (туристичні поїздки, виїзди закордон, загальна мобільність);
·  Робота (мотивація, проблема повної зайнятості, впровадження нових технологій, вплив особистого членства/ нечленства в Компартії і комсомолі для кар’єрного росту);
· Освіта (вплив походження на можливість отримання освіти, роль вчителів у тоталітарному суспільстві/ демократичному суспільстві, шкільний набір (якими були засоби навчання), зросійщення України (зростання кількості російських шкіл у містах);
·   Ритуали буденного життя (збори, план, комуністичні суботники, щорічні паради, мітинги, свята, пам’ятні дати, вибори в радянському суспільстві, вибори на початку 1990-х);
·   ЗМІ (ТV CРСР, телесеріали, поп-зірки, кіно, які книги читали, преса: популярні газети і журнали);
·   Важливі феномени періоду (війна в Афганістані, Чорнобильска катастрофа, антиалкогольна компанія, гласність, Олімпіада-80, обов’язкова служба в армії, рух «За мир», розкрадання майна із соціалістичної власності);
·    Рефлексія «великої історії» (перебудова, репатріація кримських татар, дисидентський рух, Українська Гельсінська спілка, легалізація церкви, Народний Рух України, падіння СРСР);
Під час роботи із інтерв’юйованим учні можуть доповнити свої роботи фотографіями сучасників, подій, про які йдеться у усноісторичному інтерв’ю або цікавими історичними документами (при публікації фотографій сучасника також необхідна його згода).
Роботи мають подаватися у наступних форматах:
 ·       Аудіо: лише формат mp3
·       Відео: лише формат avi
·       Текст: лише формат doc
Учасники можуть доповнити проекти, виходячи з особистого інтересу, але вищеназвані теми мають бути представлені комплексно.
Участь у конкурсі безкоштовна.
Детальніше із умовами, методичними рекомендаціями можна ознайомитися на сайті АМО – http://www.ustnayaistoriya.info .
Просимо сприяти участі ваших колег і учнів у даному заході. 

Немає коментарів:

Дописати коментар