Черкаський обласний інститут післядипломної
освіти педагогічних працівників доводить до вашого відома, що Чеська громадська
організація Асоціація з міжнародних питань (АМО) оголошує про проведення
конкурсу шкільних проектів для вчителів історії і суспільних дисциплін «Повсякденне життя в СРСР у період 1980 –
1991 роках». Конкурс проводиться між реалізованими проектами «Oral
history». Теми проектів пропонуються організаторами.
На конкурс будуть прийматися
проекти, усні історичні інтерв’ю, які були реалізовані вперше і виконані за
методикою «Oral history». Необхідна методична підтримка для реалізації проекту
є на сайті www.ustnayaistoriya.info
у розділі «Усна історія» і також у
методичному посібнику «Жива історія. Метод усної історії в школі».
Мета конкурсу – вивчення
новітньої історії з точки зору мультиперспективності. У ході проекту учні
навчаться формулювати питання, робити інтерв’ю, аналізувати його, бачити поле
для дискусій. Реалізація проекту допоможе усвідомити, що історію завжди хтось
проживає, має інший досвід і згідно з цим досвідом він інтерпретує події.
Шість кураторів кращих проектів,
які будуть вибиратися журі, візьмуть участь в освітній поїздці до Чеської
Республіки. Витрати оплачує організатор, АМО. Під час поїздки учасники отримають
можливість глибше познайомитися з вивченням новітньої історії в Чеській
Республіці.
Терміни
реалізації конкурсу:
· Реєстрація шкіл та
вчителів: до 30 вересня 2015 року.
· Подача проектів на
конкурс: до 15 листопада 2015 року.
Увага! Реєстрація на
конкурс в on-line режимі на сайті http://www.ustnayaistoriya.info/?page_id=1547
Питання
проекту мають стосуватися наступних тем:
· Політичний досвід у 80-х і на початку 90-х років (заангажованість
(не) довіра режиму, дитячі, молодіжні та комуністичні організації, очікування,
поява неформальних громадських об’єднань, політичних партій і рухів, серпневий
путч 1991 року, проголошення незалежності України);
· Сім’я і побут (як проводили вільний час (дозвілля), дачники, одяг,
мода, засоби гігієни, харчування, економіка дефіциту (черги, блат), відносини у
сім’ї);
· Молодіжна субкультура ( андерґраундна музика, література,
неформальні молодіжні об’єднання, хіппі, панки, рокери і тощо);
· Подорожі (туристичні поїздки, виїзди закордон, загальна
мобільність);
· Робота (мотивація, проблема повної зайнятості, впровадження нових
технологій, вплив особистого членства/ нечленства в Компартії і комсомолі для кар’єрного
росту);
· Освіта (вплив походження на можливість отримання освіти, роль
вчителів у тоталітарному суспільстві/ демократичному суспільстві, шкільний
набір (якими були засоби навчання), зросійщення України (зростання кількості
російських шкіл у містах);
· Ритуали буденного життя (збори, план, комуністичні суботники,
щорічні паради, мітинги, свята, пам’ятні дати, вибори в радянському
суспільстві, вибори на початку 1990-х);
· ЗМІ (ТV CРСР, телесеріали, поп-зірки, кіно, які книги читали,
преса: популярні газети і журнали);
· Важливі феномени періоду (війна в Афганістані, Чорнобильска
катастрофа, антиалкогольна компанія, гласність, Олімпіада-80, обов’язкова
служба в армії, рух «За мир», розкрадання майна із соціалістичної власності);
· Рефлексія «великої історії» (перебудова, репатріація кримських
татар, дисидентський рух, Українська Гельсінська спілка, легалізація церкви,
Народний Рух України, падіння СРСР);
Під час роботи із інтерв’юйованим
учні можуть доповнити свої роботи фотографіями сучасників, подій, про які
йдеться у усноісторичному інтерв’ю або цікавими історичними документами (при
публікації фотографій сучасника також необхідна його згода).
Роботи мають подаватися у
наступних форматах:
· Аудіо: лише формат mp3
· Відео: лише формат avi
· Текст: лише формат doc
Учасники можуть доповнити
проекти, виходячи з особистого інтересу, але вищеназвані теми мають бути
представлені комплексно.
Участь у конкурсі безкоштовна.
Детальніше із умовами,
методичними рекомендаціями можна ознайомитися на сайті АМО – http://www.ustnayaistoriya.info .
Немає коментарів:
Дописати коментар