вівторок, 29 грудня 2015 р.

До учасників ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад із історії та правознавства та їх наставників!

Шановні колеги!
 Звертаємо вашу увагу на деякі особливості проведення ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із історії та правознавства. Із методичними рекомендаціями щодо переліку тем із історії можна познайомитися на сторінці "Учнівська сторінка", у розділі "Олімпіади, змагання". Теми не змінилися у порівнянні із минулим роком і тому залишаються у тих же хронологічних межах. Враховуючи людиноцентричний підхід до вивчення історичних подій та явищ, звертаємо вашу увагу на повторення портретних рядів історичних персонажів. За рішенням оргкомітету ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади із історії тема Віденського конгресу була визначена як можлива тема для міжнародної олімпіади. Тому просимо звернути увагу на вказану тему учасників 9 - 11 класів. Щодо олімпіадних змагань із правознавства, то оргкомітет олімпіади ІІІ етапу визначив за пріоритет взяти методичні рекомендації ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади із правознавства. 



МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти
пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел./факс (044) 481-47-69

 


Від 30.11. 2015 2/2-13-2480 -15
На №____________ від _________



Інститути післядипломної    педагогічної освіти  

Про методичні рекомендації
щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади
з основ правознавства


Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 915 від 07.09.2015 р. «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2015/2016 навчальному році» з метою підвищення якості підготовки учнів, пошуку обдарованої учнівської  молоді та створення умов для її творчого зростання  ІV етап  олімпіади з правознавства проводитиметься серед учнів 9 – 11 класів.
Звертаємо  увагу, що кількісний склад команд визначається відповідно до її рейтингу. Просимо своєчасно  надіслати до організаційного комітету   склад обласних команд.
При цьому надсилаємо для практичного використання  методичні рекомендації щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства та просимо довести їх до відома методистів обласних (міських)  інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Додаток:  2 арк. 

 

 

Директор департаменту                                                            Юрій Кононенко











Євтушенко 481 4 760


                                                                       Додаток до листа
Від  30.11. 2015 №2/2-13- 2480 -15
 
                  
Методичні рекомендації щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства у 2015-2016 н. р.
          
Під час підготовки до олімпіади педагогам та учням потрібно звернути увагу на обсяг навчального матеріалу для підготовки.
Учням 9 класу будуть запропоновані завдання в межах чинної програми з правознавства (практичний курс), а саме наступні теми: «Правила і закони у суспільстві та твоєму житті», «Ти – людина, значить, маєш права», «Ти і цивільно-правові відносини», «Закони в житті твоєї сім'ї». Крім того, потрібно звернути увагу на нормативно-правові документи, що регулюють відносини в межах вище зазначених питань.
Для учнів 10 класу – теорія держави і права та конституційне право в межах програми профільного рівня; адміністративне право, екологічне право, кримінальне право, цивільне право, сімейне право за програмою рівня стандарту.
Учні 11 класу повинні оволодіти навчальним матеріалом передбаченим чинною програмою профільного рівня (ТДП, конституційне, адміністративне, кримінальне, екологічне, цивільне, сімейне, господарське право). Оскільки найближчим часом передбачаються кардинальні зміни до трудового та податкового  законодавства завдання з трудової та фінансової галузі права  на ІV етап олімпіади виноситись не будуть.
Під час підготовки до ІУ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства слід врахувати, що протягом 2015 року Верховною Радою України прийнято ряд законодавчих актів, вивчення яких охоплюється навчальними програмами. Потрібно звернути особливу увагу на наступні нормативно-правові акти:
-         Закон України від 09.04.2015 р. «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»;
-         Закон України від 05.11.2015 р. «Про зовнішню трудову міграцію»;
-         Закон України від 03.09.2015 р. «Про електронну комерцію»;
-         Закон України від 14.07.2015 р. «Про місцеві вибори»;
-         Закон України від 02.07.2015 р. «Про національну поліцію»;
-         Закон України від 12.05.2015 р. «Про правовий режим воєнного стану»;
Закон України від 05.02.2015 р. «Про добровільне об’єднання територіальних громад»;
-         Закон України від 14.10.2014 р. «Про прокуратуру».
Окремо зауважимо, що зміни були внесені до статей Кримінального, Сімейного та інших кодексів України.
Завдання  передбачатимуть, як знання теоретичного матеріалу, так і практичні вміння розв’язувати ситуації у вигляді юридичних задач. Щодо перевірки теоретичних знань варто орієнтуватись на  таку структуру завдань:
-         Тести, які мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
-         Завдання з помилкою у тексті.
-         Завдання, що мають відкриту форму відповіді (заповнити пропуски).
-         Робота з понятійним апаратом.
-         Завдання, що передбачає характеристику правового порядку, явища чи правової процедури.
Юридичні задачі перевіряють уміння роз’яснювати правові норми відповідно до життєвих ситуацій. Для перевірки практичних умінь учнів пропонуємо задачі, кількість яких буде обговорюватись профільним журі (від 5 до 10 задач за різними галузями права). В 11 класі можливі задачі на міжгалузеві зв’язки.





Немає коментарів:

Дописати коментар